golembiewscy.plarrow right†Samochodyarrow right†Audi A4 B7 2.0 TDI - Fakty i Opinie Przed Zakupem Używanego
Łukasz Jasiński

Łukasz Jasiński

|

24 września 2024

Audi A4 B7 2.0 TDI - Fakty i Opinie Przed Zakupem Używanego

Audi A4 B7 2.0 TDI - Fakty i Opinie Przed Zakupem Używanego

Spis treści

Audi A4 B7 2.0 TDI, produkowany w latach 2004-2008, to model budzący kontrowersje. Ma zarówno zalety, jak i wady. Jest ekonomiczny i dynamiczny. Oferuje komfort jazdy. Jednak boryka się z problemami technicznymi. Najczęstsze to awarie pompowtryskiwaczy i skrzyni biegów Multitronic. Wnętrze jest ciasne. Naprawy bywają drogie. To ważne czynniki przy rozważaniu zakupu.

Najważniejsze informacje:
  • Ekonomiczny silnik 2.0 TDI (średnie spalanie 5,7 l/100 km)
  • Przyzwoite osiągi (140 KM, 0-100 km/h w 9,7 s)
  • Problemy z pompowtryskiwaczami i skrzynią Multitronic
  • Ograniczona przestrzeń we wnętrzu
  • Wysokie koszty napraw

Charakterystyka Audi A4 B7 2.0 TDI

Audi A4 B7 2.0 TDI to model produkowany w latach 2004-2008. To druga odsłona drugiej generacji popularnego sedana klasy średniej.

Silnik 2.0 TDI był dostępny w kilku wariantach mocy. Najpopularniejsza wersja oferowała 140 KM. Dostępne były również mocniejsze odmiany: 163 KM oraz 170 KM. Wszystkie charakteryzowały się dobrą kulturą pracy i ekonomią.

Moc silnika 140 KM / 163 KM / 170 KM
Moment obrotowy 320 Nm / 350 Nm / 350 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,7 s / 8,6 s / 8,4 s
Średnie spalanie 5,7 l/100 km

Zalety Audi A4 B7 z silnikiem 2.0 TDI

Ekonomia i osiągi

Spalanie Audi A4 B7 2.0 TDI to jego mocna strona. W cyklu mieszanym wynosi około 5,7 l/100 km. W trasie może spaść nawet do 4,5 l/100 km.

Wersja 140-konna przyspiesza do 100 km/h w 9,7 sekundy. To przyzwoity wynik, zapewniający komfortową jazdę w mieście i na trasie.

Komfort jazdy

Wnętrze Audi A4 B7 wykonano z wysokiej jakości materiałów. Ergonomia i spasowanie elementów stoją na wysokim poziomie.

Auto jest dobrze wyciszone. Zawieszenie zapewnia stabilność na zakrętach, jednocześnie skutecznie tłumiąc nierówności.

Czytaj więcej: Jakie są wymiary Mercedes GLC Coupe? Porównanie przestrzeni modeli

Najczęstsze problemy techniczne

Układ wtryskowy

Problemy Audi A4 B7 2.0 TDI często dotyczą pompowtryskiwaczy. Mogą one zacząć przeciekać już po 150-200 tys. km. Objawia się to nierówną pracą silnika i zwiększonym spalaniem. Wymiana jednego elementu to koszt około 1000-1500 zł.

Skrzynia biegów Multitronic

Automatyczna skrzynia Multitronic bywa źródłem kłopotów. Typowe awarie Audi A4 B7 dotyczą elektroniki sterującej lub mechanicznych elementów skrzyni. Objawy to szarpanie przy zmianie biegów lub całkowita utrata możliwości jazdy. Naprawa często wiąże się z wymianą całej skrzyni, co jest kosztowne.

Turbosprężarka

Turbosprężarka może wymagać regeneracji lub wymiany po przebiegu 200-250 tys. km. Przyczyną awarii często bywa zaniedbanie regularnej wymiany oleju lub jazda na zbyt niskich obrotach.

Koszty utrzymania Audi A4 B7 2.0 TDI

Zdjęcie Audi A4 B7 2.0 TDI - Fakty i Opinie Przed Zakupem Używanego

Części zamienne do Audi A4 B7 są średnio drogie. Filtr oleju to wydatek około 30-50 zł, klocki hamulcowe 150-250 zł, a tarcze hamulcowe 300-500 zł za parę.

Typowe naprawy potrafią być kosztowne. Wymiana sprzęgła to wydatek rzędu 2000-3000 zł. Regeneracja turbosprężarki może kosztować 1500-2500 zł. Naprawa skrzyni Multitronic to już koszt 8000-12000 zł.

  • Skrzynia biegów Multitronic - 8000-12000 zł
  • Komplet pompowtryskiwaczy - 4000-6000 zł
  • Turbosprężarka - 2500-4000 zł
  • Dwumasowe koło zamachowe - 1500-2500 zł
  • Kompletny rozrząd - 1000-1500 zł

Co mówią użytkownicy?

Opinie o Audi A4 B7 2.0 TDI są podzielone. Właściciele chwalą ekonomię i dynamikę silnika, ale narzekają na awaryjność niektórych podzespołów.

Komfort codziennego użytkowania oceniany jest wysoko. Użytkownicy doceniają jakość wykończenia wnętrza i dobre wyciszenie.

Najważniejsze zalety i wady według właścicieli:
Zalety: - Niskie spalanie - Komfortowe wnętrze - Dobre osiągi Wady: - Awaryjność pompowtryskiwaczy - Problemy ze skrzynią Multitronic - Wysokie koszty niektórych napraw

Audi A4 B7 2.0 TDI na tle konkurencji

W porównaniu z BMW serii 3 (E90), Audi A4 B7 oferuje lepszą ekonomię, ale ustępuje pod względem właściwości jezdnych. BMW jest bardziej sportowe, ale też droższe w utrzymaniu.

Mercedes klasy C (W203) przewyższa Audi komfortem jazdy. Jest jednak mniej dynamiczny i zazwyczaj droższy w zakupie. Audi A4 B7 2.0 TDI stanowi złoty środek między sportowym charakterem BMW a luksusem Mercedesa.

Model Średnie spalanie Przyspieszenie 0-100 km/h Ceny używanych (2008 r.)
Audi A4 B7 2.0 TDI 5,7 l/100 km 9,7 s 20-30 tys. zł
BMW 320d (E90) 5,9 l/100 km 8,3 s 25-35 tys. zł
Mercedes C220 CDI (W203) 6,1 l/100 km 9,5 s 22-32 tys. zł

Jak kupić używane Audi A4 B7 2.0 TDI?

Na co zwrócić uwagę podczas oględzin?

Dokładnie sprawdź stan karoserii pod kątem korozji. Szczególną uwagę zwróć na progi, nadkola i podłogę bagażnika.

Podczas pracy silnika nasłuchuj nietypowych dźwięków. Zwróć uwagę na równomierność pracy na biegu jałowym i podczas przyspieszania.

Jakie dokumenty sprawdzić?

Poproś o książkę serwisową i faktury za naprawy. Regularnie serwisowane Audi A4 B7 będzie mniej awaryjne.

Zweryfikuj autentyczność przebiegu. Sprawdź historię w ASO lub przez numer VIN. Unikaj aut z niejasną przeszłością.

Ceny rynkowe Audi A4 B7 2.0 TDI

Ceny Audi A4 B7 2.0 TDI wahają się od 15 do 35 tys. zł. Auta z początku produkcji (2004-2005) są najtańsze. Egzemplarze z końca produkcji (2007-2008) kosztują najwięcej.

Przebieg znacząco wpływa na wartość. Auta poniżej 200 tys. km są droższe o 15-20% od tych z przebiegiem powyżej 300 tys. km.

  • Rok produkcji
  • Przebieg
  • Stan techniczny
  • Historia serwisowa
  • Wersja wyposażenia

Audi A4 B7 2.0 TDI - Czy warto kupić?

Audi A4 B7 2.0 TDI to model, który ma swoje mocne i słabe strony. Z jednej strony oferuje ekonomiczny silnik, dobre osiągi i komfortowe wnętrze. To auto, które sprawdzi się zarówno w mieście, jak i na dłuższych trasach.

Jednak potencjalni nabywcy powinni być świadomi typowych problemów Audi A4 B7. Awarie pompowtryskiwaczy, skrzyni Multitronic czy turbosprężarki mogą generować wysokie koszty napraw. Kluczowe jest znalezienie egzemplarza z udokumentowaną historią serwisową i w dobrym stanie technicznym.

Ceny używanych Audi A4 B7 2.0 TDI są atrakcyjne, zwłaszcza w porównaniu z konkurencją. Jeśli jesteś gotów na potencjalne wyższe koszty utrzymania i znajdziesz zadbany egzemplarz, może to być interesująca propozycja w segmencie aut klasy średniej.

5 Podobnych Artykułów:

  1. Długoterminowy transport ciężarówką: Tajniki przewozu przez 9 miesięcy
  2. Gdzie kupić alkomat: najlepsze miejsca i sklepy z alkomatami w kraju
  3. Biturbo - Co to jest i jak działa podwójne turbodoładowanie?
  4. Niebieskie Audi - Modele, Odcienie i Luksusowe Cechy Marki
  5. Jakie są objawy uszkodzonego intercoolera? Diagnostyka, naprawa, przyczyny

Źródło:

[1]

https://intercars.com.pl/pl/informacje/aktualnosci/nierowna-praca-silnika-na-wolnych-obrotach-w-audi-a4-b7-2-0-tdi-pd-z-2006-roku

[2]

https://www.wyborkierowcow.pl/uzywane-audi-a4-b7-2004-2008-opinie-dane-techniczne-typowe-usterki/

[3]

https://automotyw.com/katalog-samochodow/audi/a4/b7/avant/2.0-TDI-PD-Diesel-140-1968-2004-2008

[4]

https://www.motofaktor.pl/audi-a4-b7-najczestsze-usterki/

[5]

http://www.racingforum.pl/Audi-A4-B7-20-170km-avant-2006-czy-warto-ryzykowaAe-t115552.html

Zobacz więcej