Audi A4 B7 Kombi to elegancki i komfortowy samochód klasy średniej. Produkowany w latach 2005-2008, stanowił część czwartej generacji Audi A4. Model ten, znany również jako Audi A4 Avant, łączył stylowy design z praktycznością. Oferował różnorodne silniki benzynowe i diesla, zapewniające dobre osiągi przy umiarkowanym spalaniu. Wnętrze cechowała wysoka jakość wykończenia i bogate wyposażenie, choć przestrzeń dla pasażerów tylnego rzędu była nieco ograniczona.
Najważniejsze informacje:
- Produkowany w latach 2005-2008
- Dostępne silniki benzynowe od 1.6 do 3.2 V6 FSI
- Silniki diesla: 1.9 TDI i 2.0 TDI
- Pojemność bagażnika: 442-1184 litrów
- Wysoka jakość wykończenia wnętrza
- Dobre właściwości jezdne
- Możliwe problemy z niektórymi silnikami diesla
Specyfikacja techniczna Audi A4 B7 Kombi
Audi A4 B7 Kombi, znane również jako Audi A4 B7 Avant, to przedstawiciel czwartej generacji popularnego modelu niemieckiego producenta. Samochód produkowany w latach 2005-2008 łączył elegancję z praktycznością, oferując przestronne wnętrze i pojemny bagażnik.
- Długość: 4586 mm
- Szerokość: 1772 mm
- Wysokość: 1427 mm
- Rozstaw osi: 2648 mm
- Pojemność bagażnika: 442-1184 litrów
Te dane techniczne plasowały Audi A4 B7 Kombi w ścisłej czołówce segmentu D. Model oferował świetne połączenie komfortu, osiągów i funkcjonalności, co czyniło go atrakcyjnym wyborem dla wymagających kierowców.
Wymiary i pojemność bagażnika
Audi A4 Kombi czwartej generacji imponowało swoimi gabarytami. Długość 4586 mm zapewniała sporo miejsca we wnętrzu, a szerokość 1772 mm gwarantowała komfortową podróż dla pięciu osób. Wysokość 1427 mm to kompromis między aerodynamiką a przestronnością kabiny.
Bagażnik Audi A4 B7 Kombi oferował podstawową pojemność 442 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń ładunkowa rosła do imponujących 1184 litrów, co umożliwiało transport naprawdę sporych gabarytów.
Gama silników Audi A4 B7 Kombi
Audi A4 B7 2005-2008 oferowało szeroką gamę jednostek napędowych. Klienci mogli wybierać spośród ekonomicznych diesli i dynamicznych silników benzynowych, dostosowując wybór do swoich potrzeb.
Silnik | Moc (KM) | Moment obrotowy (Nm) | Przyspieszenie 0-100 km/h (s) |
---|---|---|---|
1.6 benzyna | 102 | 148 | 12,2 |
2.0 TFSI | 200 | 280 | 7,3 |
Audi A4 B7 2.0 TDI | 140 | 320 | 9,7 |
Najpopularniejsze jednostki napędowe
Jednym z najchętniej wybieranych silników był Audi A4 B7 2.0 TDI. Oferował on świetny kompromis między mocą a ekonomią, zapewniając 140 KM i 320 Nm momentu obrotowego. Wielu kierowców ceniło go za niskie zużycie paliwa i wysoką kulturę pracy.
Wśród jednostek benzynowych prym wiódł Audi A4 B7 TFSI o pojemności 2.0 litra. Z mocą 200 KM i momentem obrotowym 280 Nm, gwarantował sportowe osiągi przy umiarkowanym spalaniu. Technologia TFSI łączyła zalety silników wolnossących i turbodoładowanych.
Nie można zapomnieć o topowej jednostce V6 3.2 FSI. Ten 255-konny silnik oferował imponujące osiągi i charakterystyczny, głęboki dźwięk, choć był rzadziej wybierany ze względu na wyższe koszty eksploatacji.
Czytaj więcej: Jaka jest pojemność bagażnika Hyundai ix35? Wymiary, opinie, funkcje
Wyposażenie standardowe i opcjonalne
Audi A4 B7 Kombi oferowało bogaty pakiet wyposażenia standardowego. Niemiecki producent zadbał o to, by nawet podstawowe wersje zapewniały wysoki poziom komfortu i bezpieczeństwa.
- Klimatyzacja manualna
- Elektryczne szyby przednie i tylne
- System audio z odtwarzaczem CD
- Komputer pokładowy
- Poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera
- System ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania
Audi oferowało także liczne pakiety wyposażenia dodatkowego. Pozwalały one na personalizację auta zgodnie z indywidualnymi preferencjami, od pakietów stylistycznych po zaawansowane systemy bezpieczeństwa.
Najbardziej pożądane opcje dodatkowe
Skórzana tapicerka była jedną z najbardziej lubianych opcji. Nie tylko podnosiła prestiż wnętrza, ale także zwiększała komfort podróży, szczególnie na dłuższych trasach.
System nawigacji satelitarnej MMI cieszył się dużym zainteresowaniem. Oferował intuicyjną obsługę i dokładne mapy, ułatwiając podróżowanie po nieznanych terenach.
Reflektory ksenonowe znacząco poprawiały widoczność nocą. Ich charakterystyczne, niebieskawe światło nie tylko zwiększało bezpieczeństwo, ale także dodawało autu nowoczesnego wyglądu.
Zalety Audi A4 B7 Kombi
Jakość wykonania to jeden z głównych atutów Audi A4 B7 Kombi. Materiały wykończeniowe były wysokiej klasy, a spasowanie elementów – wzorowe. Nawet po latach użytkowania wnętrze zachowywało swój pierwotny wygląd.
Komfort jazdy stał na bardzo wysokim poziomie. Zawieszenie skutecznie tłumiło nierówności, a fotele zapewniały doskonałe podparcie, co doceniano szczególnie podczas długich podróży.
Osiągi, zwłaszcza w wersjach z silnikami TFSI i TDI, były imponujące. Audi A4 B7 TFSI oferowało sportową dynamikę, a diesle – świetne przyspieszenie przy niskim zużyciu paliwa.
Praktyczność to kolejny atut tego modelu. Pojemny bagażnik i możliwość jego powiększenia czyniły Audi A4 B7 Avant idealnym kompanem zarówno w codziennym użytkowaniu, jak i podczas rodzinnych wyjazdów.
Wady i typowe usterki
Problemy z pompowtryskiwaczami w silnikach 2.0 TDI to najczęściej zgłaszana usterka. Objawiała się ona nierówną pracą silnika i zwiększonym zużyciem paliwa. Wymiana tych elementów była kosztowna, ale konieczna dla zachowania sprawności auta.
Awarie dwumasowego koła zamachowego dotykały głównie wersji z silnikami wysokoprężnymi. Objawami były drgania odczuwalne na pedale sprzęgła i charakterystyczne stukanie przy ruszaniu. Naprawa wymagała sporych nakładów finansowych.
Elektryka i elektronika czasami sprawiały problemy. Najczęściej dotyczyły one awarii centralnego zamka, nieprawidłowego działania czujników parkowania czy usterek modułu komfortu. Choć irytujące, zwykle nie wpływały na bezpieczeństwo jazdy.
- Stan techniczny silnika, szczególnie w wersjach TDI
- Historia serwisowa i regularność przeglądów
- Stan zawieszenia i układu kierowniczego
- Sprawność wszystkich systemów elektrycznych
- Ślady korozji, szczególnie na progach i nadkolach
Zużycie paliwa i koszty eksploatacji
Ekonomia użytkowania Audi A4 B7 Kombi zależała głównie od wybranej jednostki napędowej. Diesle oferowały niższe zużycie paliwa, ale wyższe koszty serwisowe, podczas gdy benzyniaki były tańsze w naprawach, ale bardziej paliwożerne.
Silnik | Zużycie w mieście (l/100km) | Zużycie w trasie (l/100km) | Zużycie mieszane (l/100km) |
---|---|---|---|
1.6 benzyna | 10,5 | 6,2 | 7,8 |
2.0 TFSI | 11,2 | 6,5 | 8,3 |
2.0 TDI | 7,8 | 4,9 | 6,0 |
Koszty eksploatacji Audi A4 B7 2005-2008 były typowe dla segmentu D. Ceny części zamiennych utrzymywały się na średnim poziomie, choć oryginalne komponenty bywały drogie. Warto rozważyć korzystanie z zamienników dobrej jakości.
Regularne serwisowanie było kluczowe dla utrzymania niskich kosztów użytkowania. Zaniedbania w tym zakresie mogły prowadzić do poważnych i kosztownych awarii, szczególnie w przypadku skomplikowanych jednostek napędowych.
Audi A4 B7 Kombi na tle konkurencji
W porównaniu do BMW serii 3 Touring, Audi A4 B7 Kombi oferowało lepszy komfort jazdy i niższe zużycie paliwa. BMW wygrywało w kwestii prowadzenia i sportowego charakteru, ale Audi było bardziej wszechstronne i praktyczne w codziennym użytkowaniu.
Mercedes klasy C kombi tego okresu ustępował Audi pod względem jakości wykończenia wnętrza i dostępnych technologii. Audi A4 B7 Avant oferowało nowocześniejsze rozwiązania i lepszą ergonomię, choć Mercedes wciąż był synonimem prestiżu i niezawodności.
Volkswagen Passat B6 kombi, choć tańszy, nie dorównywał Audi prestiżem marki i jakością wykonania. Audi A4 Kombi czwartej generacji oferowało lepsze materiały wykończeniowe i bardziej zaawansowane technologie, co uzasadniało wyższą cenę.
Ceny Audi A4 B7 Kombi na rynku wtórnym
Ceny Audi A4 B7 Kombi na rynku wtórnym są zróżnicowane i zależą od wielu czynników. Kluczową rolę odgrywają: rok produkcji, przebieg, stan techniczny oraz wersja silnikowa.
Za podstawowe wersje z silnikiem benzynowym 1.6 lub dieslem 1.9 TDI, wyprodukowane w 2005 roku, trzeba zapłacić od 15 000 do 20 000 zł. Auta te często mają duże przebiegi i wymagają sporych nakładów na naprawy.
Modele z lat 2006-2007, wyposażone w popularne silniki 2.0 TFSI lub 2.0 TDI, w dobrym stanie technicznym, kosztują od 25 000 do 35 000 zł. To rozsądny kompromis między ceną a jakością.
Topowe wersje z silnikiem V6 3.2 FSI lub najbogatszym wyposażeniem mogą kosztować nawet 40 000 - 50 000 zł. Są to zwykle egzemplarze z niskimi przebiegami i pełną historią serwisową.
Opinie użytkowników i ekspertów
Użytkownicy Audi A4 B7 Kombi chwalą auto za komfort jazdy i przestronne wnętrze. Wielu podkreśla, że nawet po latach samochód zachowuje swój prestiżowy charakter i nie sprawia wrażenia przestarzałego.
Eksperci zwracają uwagę na dobrą jakość wykonania i trwałość materiałów użytych we wnętrzu. Podkreślają jednak, że niektóre elementy mechaniczne, szczególnie w silnikach diesla, wymagają zwiększonej uwagi i regularnych przeglądów.
Kierowcy cenią sobie dynamikę jazdy, szczególnie w wersjach z mocniejszymi silnikami. Audi A4 B7 TFSI jest często wymieniane jako idealny kompromis między osiągami a ekonomią.
Krytycy zwracają uwagę na ograniczoną przestrzeń na tylnej kanapie w porównaniu do niektórych konkurentów. Niektórzy użytkownicy narzekają też na wysok ie koszty napraw w przypadku poważniejszych awarii.
Jak wybrać dobry egzemplarz Audi A4 B7 Kombi?
Przy wyborze Audi A4 B7 Kombi kluczowe jest sprawdzenie historii serwisowej. Regularnie serwisowane egzemplarze są zwykle w lepszym stanie technicznym i mniej podatne na awarie. Poproś sprzedającego o książkę serwisową i faktury za naprawy.
Zwróć szczególną uwagę na stan silnika. W przypadku jednostek TDI sprawdź działanie pompowtryskiwaczy i turbosprężarki. Dla silników TFSI ważne jest sprawdzenie, czy nie występuje nadmierne zużycie oleju.
Oceń stan zawieszenia i układu kierowniczego. Audi A4 B7 2005-2008 powinno prowadzić się precyzyjnie, bez żadnych stuków czy luzów. Wszelkie niepokojące odgłosy mogą świadczyć o konieczności kosztownych napraw.
Sprawdź działanie wszystkich systemów elektrycznych i elektronicznych. Upewnij się, że klimatyzacja działa prawidłowo, a wszystkie przyciski i przełączniki funkcjonują bez zarzutu. Usterki elektryki mogą być trudne i kosztowne w naprawie.
Ostatnim, ale nie mniej ważnym krokiem, jest dokładne oględziny karoserii. Szukaj śladów korozji, szczególnie na progach, nadkolach i pod uszczelkami. Audi A4 B7 Avant powinno być wolne od rdzy, a ewentualne naprawy blacharskie powinny być wykonane profesjonalnie.
Audi A4 B7 Kombi - Połączenie elegancji, funkcjonalności i niemieckiej inżynierii
Audi A4 B7 Kombi to samochód, który łączy w sobie elegancję, praktyczność i zaawansowaną technologię. Produkowany w latach 2005-2008, oferuje przestronne wnętrze, pojemny bagażnik i szeroki wybór silników, od ekonomicznych diesli po dynamiczne jednostki benzynowe.
Mimo upływu lat, model ten wciąż cieszy się uznaniem na rynku wtórnym. Wysoką jakość wykonania, komfort jazdy i prestiż marki doceniają zarówno użytkownicy, jak i eksperci. Jednak potencjalni nabywcy powinni mieć świadomość typowych usterek, szczególnie w przypadku silników wysokoprężnych.
Wybierając Audi A4 B7 Avant, warto postawić na egzemplarz z udokumentowaną historią serwisową i w dobrym stanie technicznym. Choć koszty eksploatacji mogą być wyższe niż w przypadku niektórych konkurentów, rekompensuje to wysoka jakość jazdy i niegasnący prestiż modelu.