golembiewscy.plarrow right†Samochodyarrow right†Brabus S800: Potężna modyfikacja Mercedesa AMG G 65 - 800 KM
Marcin Dobrowolski

Marcin Dobrowolski

|

24 września 2024

Brabus S800: Potężna modyfikacja Mercedesa AMG G 65 - 800 KM

Brabus S800: Potężna modyfikacja Mercedesa AMG G 65 - 800 KM

Spis treści

Brabus 800 to ekstremalna wersja Mercedesa AMG G 65. Ten potężny SUV łączy luksus z osiągami supersamochodu. Napędza go zmodyfikowany silnik V12 o mocy 800 KM. Brabus 800 przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 4,2 sekundy, osiągając prędkość maksymalną 250 km/h.

Firma Brabus dokonała szeregu modyfikacji, by osiągnąć tak imponujące parametry. Wśród nich znalazły się nowe turbosprężarki, intercoolery i zmiany w elektronice. Auto wyposażono też w potężne hamulce i 23-calowe koła.

Najważniejsze informacje:
  • Moc: 800 KM przy 5500 obr./min
  • Moment obrotowy: 1420 Nm (ograniczony do 1100 Nm)
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,2 s
  • Silnik: V12 6.0L z dwiema turbosprężarkami
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa automatyczna
  • Napęd na wszystkie koła

Charakterystyka Brabus S800 - Potęga ukryta w luksusowym SUV-ie

Brabus S800 to ekstremalna modyfikacja Mercedesa AMG G 65, łącząca luksus z niesamowitą mocą. Ten wyjątkowy SUV, stworzony przez renomowanego tunera Brabus, oferuje oszałamiające 800 koni mechanicznych pod maską. To prawdziwa bestia na kołach, gotowa pokonać zarówno miejską dżunglę, jak i offroad.

Bazą dla tego monstrum jest Mercedes-AMG G 65 - już sam w sobie imponujący pojazd. Mercedes G-klasa tuning w wykonaniu Brabusa podnosi jednak poprzeczkę na zupełnie nowy poziom, tworząc maszynę, która przyciąga spojrzenia i budzi respekt.

Serce bestii - Silnik V12 w Brabus S800

Sercem Brabus S800 jest potężny silnik V12 o pojemności 6,0 litrów. Ta jednostka napędowa generuje moc 800 KM przy 5500 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 1420 Nm (ograniczony do 1100 Nm) przy 2100 obr./min. To prawdziwy potwór, który pozwala temu luksusowemu SUV-owi konkurować z supersamochodami.

Aby osiągnąć tak imponujące parametry, Brabus dokonał szeregu modyfikacji:

  • Montaż dwóch nowych turbosprężarek o zwiększonym ciśnieniu doładowania
  • Instalacja czterech intercoolerów do efektywnego chłodzenia powietrza
  • Wprowadzenie nowej elektroniki silnika
  • Zastosowanie specjalnych filtrów powietrza
  • Modyfikacja układu wydechowego dla lepszego przepływu spalin

Czytaj więcej: Jakie są wady Nissan Qashqai 1.6 dCi? Opinie i recenzje kierowców

Osiągi Brabus S800 - Gdy SUV staje się supersamochodem

Brabus S800 przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,2 sekundy. To wynik, który zawstydza wiele sportowych aut. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h, choć bez limitera pojazd mógłby osiągać jeszcze wyższe wartości.

W porównaniu z bazowym Mercedesem-AMG G 65, Brabus S800 oferuje o 170 KM więcej mocy i o 220 Nm wyższy moment obrotowy. To przekłada się na znacznie lepsze osiągi i jeszcze bardziej ekscytujące wrażenia z jazdy.

Jak Brabus S800 radzi sobie na drodze?

Prowadzenie Brabus S800 to niezapomniane doświadczenie. Mimo swojej masywnej sylwetki, auto prowadzi się zaskakująco zwinnie. Potężny moment obrotowy pozwala na błyskawiczne przyspieszenia w każdych warunkach. Zawieszenie, mimo sportowego charakteru, nadal zapewnia komfort jazdy godny luksusowego SUV-a.

Na zakrętach Brabus S800 zachowuje się pewnie, choć trzeba pamiętać o jego gabarytach i masie. Układ hamulcowy skutecznie radzi sobie z zatrzymywaniem tej bestii, co dodaje pewności podczas dynamicznej jazdy.

Modyfikacje Brabusa - Jak powstaje S800?

Zdjęcie Brabus S800: Potężna modyfikacja Mercedesa AMG G 65 - 800 KM

Proces tworzenia Brabus S800 to prawdziwe dzieło sztuki inżynieryjnej. Specjaliści z Brabusa rozpoczynają od rozebrania fabrycznego Mercedesa-AMG G 65. Następnie dokonują gruntownych modyfikacji silnika, montując nowe turbosprężarki i intercoolery. Wprowadzają zmiany w układzie wydechowym i elektronice silnika.

Kolejnym krokiem jest dostosowanie zawieszenia i układu hamulcowego do zwiększonej mocy. Montowane są większe tarcze hamulcowe i zaciski. Wnętrze pojazdu przechodzi luksusową metamorfozę, z wykorzystaniem najwyższej jakości materiałów. Na koniec Brabus S800 otrzymuje charakterystyczny bodykit, który nie tylko poprawia aerodynamikę, ale też nadaje autu jeszcze bardziej agresywny wygląd.

Parametr Mercedes-AMG G 65 Brabus S800
Moc 630 KM 800 KM
Moment obrotowy 1000 Nm 1420 Nm (ograniczony do 1100 Nm)
Przyspieszenie 0-100 km/h 5,3 s 4,2 s
Prędkość maksymalna 230 km/h 250 km/h (ograniczona elektronicznie)
Rozmiar kół 21" 23"

Specyfikacja techniczna Brabus S800

Brabus S800 to nie tylko potężny silnik, ale także imponujący zestaw parametrów technicznych. Ta bestia na kołach łączy w sobie moc, luksus i funkcjonalność. Przyjrzyjmy się bliżej najważniejszym danym technicznym tego niezwykłego pojazdu.

  • Silnik: V12, 60°, pojemność 5980 cm³
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa automatyczna 7G-Tronic AMG SpeedShift Plus
  • Napęd: na wszystkie koła
  • Masa własna: 2580 kg
  • Długość: 4662 mm
  • Szerokość: 1880 mm (+120 mm w porównaniu do standardowego G 65)
  • Rozstaw osi: 2850 mm
  • Rozmiar kół: 23" z oponami 305/35 R 23

Czy Brabus S800 to nadal praktyczny SUV?

Mimo imponujących osiągów, Brabus S800 pozostaje praktycznym SUV-em. Zachowuje przestronne wnętrze typowe dla G-klasy, oferując komfort dla 5 osób. Bagażnik o pojemności 480 litrów zapewnia wystarczającą przestrzeń na bagaże.

Auto świetnie radzi sobie w terenie, dzięki wysokiemu prześwitowi i napędowi na cztery koła. Jednak trzeba pamiętać, że ze względu na potężny silnik i duże koła, Brabus S800 najlepiej czuje się na utwardzonych drogach.

Brabus S800 na tle konkurencji

Brabus S800 wyróżnia się na tle innych luksusowych, zmodyfikowanych SUV-ów. W porównaniu do Brabus G900 Rocket oferuje nieco mniejszą moc, ale za to lepszą zwrotność. Brabus G V12 900 może pochwalić się większą mocą, ale S800 ma bardziej zbalansowane osiągi.

W zestawieniu z konkurencyjnymi modelami, takimi jak Lamborghini Urus czy Bentley Bentayga, Brabus S800 wyróżnia się bardziej surowym, terenowym charakterem. Jednocześnie oferuje poziom luksusu i personalizacji nieosiągalny dla wielu producentów.

Warto zauważyć, że Brabus S800 to nie tylko poprawione osiągi, ale także kompletna metamorfoza G-klasy. To propozycja dla tych, którzy szukają czegoś więcej niż fabryczny tuning w postaci Brabus AMG G65 czy Brabus G63.

Porada dla potencjalnych nabywców: Przed zakupem Brabus S800 warto rozważyć swoje potrzeby. To auto dla osób ceniących ekstremalne osiągi, luksus i ekskluzywność. Jeśli szukasz bardziej codziennego SUV-a, być może wystarczy Ci standardowy Mercedes-AMG G 65 lub mniej ekstremalna wersja tuningu.

Dostępność i cena Brabus S800

Proces zamawiania Brabus S800 rozpoczyna się od kontaktu z autoryzowanym dealerem Brabusa. Klienci mają możliwość dokładnego określenia swoich preferencji, począwszy od koloru nadwozia, przez wykończenie wnętrza, aż po dodatkowe opcje techniczne. Każdy egzemplarz Brabus S800 jest tworzony na indywidualne zamówienie.

Cena Brabus S800 startuje od około 750 000 euro. Jednak ostateczna kwota zależy od wybranych opcji personalizacji, które mogą znacząco podnieść cenę. Brabus oferuje praktycznie nieograniczone możliwości customizacji, co pozwala stworzyć naprawdę unikatowy pojazd.

Czy warto zainwestować w Brabus S800?

Brabus S800 to propozycja dla wymagających entuzjastów motoryzacji. Oferuje niesamowite osiągi, luksus na najwyższym poziomie i ekskluzywność. To auto, które przyciąga uwagę i budzi respekt. Jednak wysoka cena i koszty eksploatacji mogą być barierą dla wielu potencjalnych nabywców.

Decydując się na Brabus S800, kupujesz nie tylko samochód, ale także dzieło sztuki inżynieryjnej i symbol statusu. To propozycja dla tych, którzy pragną czegoś więcej niż oferują standardowe, nawet najbardziej luksusowe SUV-y.

Brabus S800: Kiedy luksus spotyka się z nieokiełznaną mocą

Brabus S800 to kwintesencja tego, co można osiągnąć, łącząc luksusowego SUV-a z technologią rodem z supersamochodów. Ta ekstremalna modyfikacja Mercedesa-AMG G 65 oferuje oszałamiające 800 KM mocy, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy i maksymalny moment obrotowy 1420 Nm. To nie tylko imponujące liczby, ale przede wszystkim doświadczenie jazdy, które trudno porównać z czymkolwiek innym na rynku.

Mimo swojej potęgi, Brabus S800 pozostaje wszechstronnym pojazdem. Zachowuje praktyczność G-klasy, oferując przestronne wnętrze i zdolności terenowe. Jednocześnie, dzięki licznym modyfikacjom, od silnika po zawieszenie i hamulce, radzi sobie równie dobrze na autostradzie, jak i krętych górskich drogach. To propozycja dla tych, którzy nie uznają kompromisów i pragną pojazdu łączącego luksus, moc i funkcjonalność w jednym, ekskluzywnym pakiecie.

Warto jednak pamiętać, że ta wyjątkowość ma swoją cenę. Startując od 750 000 euro, Brabus S800 jest inwestycją dostępną dla nielicznych. To nie tylko środek transportu, ale także wyraz stylu życia, symbol statusu i dowód na to, że granice w świecie motoryzacji wciąż można przesuwać. Dla tych, którzy mogą sobie na niego pozwolić, Brabus S800 oferuje niezrównane połączenie luksusu, mocy i ekskluzywności.

5 Podobnych Artykułów:

  1. Długoterminowy transport ciężarówką: Tajniki przewozu przez 9 miesięcy
  2. Gdzie kupić alkomat: najlepsze miejsca i sklepy z alkomatami w kraju
  3. Big Block Silnik: Potęga i Moc w Amerykańskiej Motoryzacji
  4. Używane Audi Q7: Poznaj Zalety i Wady Luksusowego SUV-a
  5. Jakie są objawy uszkodzonego intercoolera? Diagnostyka, naprawa, przyczyny

Źródło:

[1]

https://autokult.pl/szalenstwo-brabus-g-65-amg-800-widestar-2013,6808803096503937a

[2]

https://www.brabus.com/en-int/cars/supercars/brabus-800-gls-1.html

[3]

https://uzywany-mercedes.pl/blog/najnowsze/mercedes-brabus-czym-jest-i-co-warto-o-nim-wiedziec

Zobacz więcej