golembiewscy.plarrow right†Samochodyarrow right†BMW F10 2.0 d 184 KM: Opinie, problemy i zalety tego modelu
Tomasz Jamrozy

Tomasz Jamrozy

|

24 września 2024

BMW F10 2.0 d 184 KM: Opinie, problemy i zalety tego modelu

BMW F10 2.0 d 184 KM: Opinie, problemy i zalety tego modelu

Spis treści

BMW F10 520d to popularna wersja serii 5, produkowana w latach 2010-2017. Wyposażona w silnik 2.0 d o mocy 184 KM, oferuje dobre osiągi i ekonomiczne spalanie. Model cieszy się zainteresowaniem na rynku wtórnym, ale ma swoje mocne i słabe strony. Dynamika, jakość wykonania i prowadzenie to główne atuty. Jednak potencjalne problemy z silnikiem i wysokie koszty napraw mogą zniechęcać niektórych kupujących.

Najważniejsze informacje:
  • Silnik 2.0 d zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 8,2 s i średnie spalanie 6,8 l/100 km
  • Wysoka jakość wnętrza i komfort jazdy
  • Ryzyko awarii rozrządu i układu smarowania w silniku N47
  • Drogie części zamienne i potencjalnie kosztowne naprawy
  • Mieszane opinie użytkowników - doceniany komfort, krytykowane koszty utrzymania

Charakterystyka BMW F10 z silnikiem 2.0 d 184 KM

BMW F10 2.0 d 184 KM to popularny model serii 5, produkowany w latach 2010-2017. Samochód wyróżnia się eleganckim designem, komfortowym wnętrzem i dobrymi osiągami, przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznego zużycia paliwa.

Wersja z silnikiem 2.0 d o mocy 184 KM (oznaczenie 520d) cieszy się dużym zainteresowaniem na rynku wtórnym ze względu na dobry balans między mocą a spalaniem. BMW F10 520d oferuje dynamiczną jazdę i prestiż marki, co przyciąga wielu kierowców poszukujących luksusowej limuzyny klasy średniej.

  • Moc: 184 KM
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,2 sekundy
  • Średnie zużycie paliwa: 6,8 l/100 km
  • Pojemność silnika: 1995 cm³

Opinie użytkowników o BMW F10 2.0 d

Opinie o BMW F10 2.0d są generalnie pozytywne, zwłaszcza w kwestii komfortu jazdy i prowadzenia. Użytkownicy chwalą przestronne wnętrze i wysoką jakość wykończenia, co sprawia, że podróże tym autem są przyjemne nawet na długich dystansach.

Jednak BMW F10 520d opinie wskazują również na pewne zastrzeżenia. Wielu właścicieli zwraca uwagę na potencjalne problemy z silnikiem, szczególnie w kontekście awaryjności rozrządu w jednostkach N47. To sprawia, że potencjalni nabywcy powinni być ostrożni i dokładnie sprawdzać historię serwisową pojazdu.

Koszty eksploatacji są kolejnym aspektem często poruszanym w opiniach o BMW serii 5 F10 diesel. Użytkownicy podkreślają, że choć auto jest oszczędne w codziennym użytkowaniu, to ewentualne naprawy mogą być kosztowne ze względu na wysokie ceny oryginalnych części zamiennych.

Najważniejsze punkty z opinii użytkowników:
  • Wysoki komfort jazdy i prestiż marki
  • Dobre osiągi przy ekonomicznym spalaniu
  • Potencjalne problemy z silnikiem N47
  • Wysokie koszty napraw i części zamiennych
  • Przestronne i luksusowe wnętrze

Czytaj więcej: Dane techniczne Seat: szczegóły modeli, parametry i opinie kierowców

Zalety BMW F10 2.0 d w codziennym użytkowaniu

Dynamika jazdy to jedna z kluczowych zalet BMW F10 2.0 d 184 KM. Samochód oferuje satysfakcjonujące przyspieszenie i elastyczność, co sprawdza się zarówno w mieście, jak i na trasie.

Ekonomia to kolejny atut tego modelu. BMW F10 2.0d spalanie utrzymuje się na rozsądnym poziomie, co pozwala na komfortowe podróżowanie bez nadmiernych wydatków na paliwo.

Komfort jazdy stoi na wysokim poziomie dzięki dobrze zestrojonemu zawieszeniu i wyciszeniu kabiny. Pasażerowie mogą cieszyć się spokojną podróżą nawet na długich dystansach.

Przestronne wnętrze i pojemny bagażnik to atuty doceniane przez rodziny i osoby często podróżujące. BMW F10 oferuje wystarczająco dużo miejsca dla pasażerów i ich bagaży.

  • Dynamiczna jazda przy zachowaniu ekonomii
  • Wysoki komfort podróżowania
  • Przestronne i luksusowe wnętrze
  • Dobre wyciszenie kabiny
  • Prestiż marki BMW

Typowe problemy techniczne BMW F10 z silnikiem 2.0 d

Zdjęcie BMW F10 2.0 d 184 KM: Opinie, problemy i zalety tego modelu

BMW F10 2.0d problemy często dotyczą jednostki napędowej N47. Najpoważniejszą kwestią jest awaryjność rozrządu, która może prowadzić do kosztownych napraw silnika. Problem ten wynika z konstrukcji, gdzie łańcuch rozrządu umieszczony jest z tyłu silnika, co utrudnia jego wymianę i diagnostykę.

Innym częstym problemem są awarie wtryskiwaczy i pompy wysokiego ciśnienia. Objawy mogą obejmować nierówną pracę silnika, zwiększone zużycie paliwa lub trudności z odpalaniem. Koszty naprawy tych elementów mogą być znaczące, co wpływa na ogólne koszty utrzymania pojazdu.

BMW 520d F10 awarie dotyczą również układu oczyszczania spalin. Zawór EGR i filtr cząstek stałych (DPF) są podatne na zanieczyszczenia, co może prowadzić do spadku mocy i zwiększonego zużycia paliwa. Regularna diagnostyka i czyszczenie tych elementów mogą zapobiec poważniejszym uszkodzeniom.

Problem Przyczyna Objawy Szacunkowy koszt naprawy
Awaria rozrządu Zużycie łańcucha Stukanie z silnika, utrata mocy 8000-15000 zł
Uszkodzenie wtryskiwaczy Zużycie eksploatacyjne Nierówna praca silnika, zwiększone spalanie 3000-6000 zł za komplet
Awaria zaworu EGR Zanieczyszczenie Spadek mocy, zwiększone spalanie 1500-3000 zł
Zapchany DPF Jazda na krótkich dystansach Spadek mocy, problemy z odpalaniem 2000-4000 zł

Koszty eksploatacji BMW F10 2.0 d 184 KM

Eksploatacja BMW F10 2.0 d 184 KM wiąże się z pewnymi wydatkami, które należy uwzględnić w budżecie. Koszty przeglądów i rutynowych napraw są wyższe niż w przypadku marek masowych, co wynika z prestiżu marki i cen oryginalnych części.

Jednak ekonomiczne spalanie pozwala zrekompensować część tych wydatków. Warto pamiętać, że koszty mogą znacząco wzrosnąć w przypadku poważniejszych awarii, szczególnie tych związanych z silnikiem lub skrzynią biegów.

  • Regularne przeglądy (co 15-20 tys. km)
  • Wymiana oleju i filtrów
  • Koszty wymiany rozrządu (zalecane co 100 tys. km)
  • Serwis układu hamulcowego
  • Potencjalne naprawy elektroniki
  • Ubezpieczenie i podatek drogowy

BMW F10 2.0 184km spalanie w cyklu mieszanym wynosi około 6,8 l/100 km, co jest dobrym wynikiem dla samochodu tej klasy. W mieście zużycie paliwa może wzrosnąć do 8-9 l/100 km, podczas gdy na trasie przy spokojnej jeździe można osiągnąć nawet 5,5-6 l/100 km.

Porównanie z innymi wersjami silnikowymi BMW serii 5 F10

BMW F10 520d oferuje dobry balans między osiągami a ekonomią, plasując się pośrodku gamy silnikowej. W porównaniu do słabszych jednostek benzynowych, zapewnia lepszy moment obrotowy i niższe zużycie paliwa.

Mocniejsze wersje diesla, takie jak 530d czy 535d, oferują lepsze osiągi kosztem wyższego spalania i droższej eksploatacji. Są one preferowane przez kierowców szukających sportowych wrażeń z jazdy.

Wersje benzynowe, szczególnie 6-cylindrowe, zapewniają wyższą kulturę pracy i lepsze osiągi, ale kosztem znacznie wyższego zużycia paliwa. Są one rzadziej wybierane na rynku wtórnym ze względu na wyższe koszty eksploatacji.

Wersja Moc (KM) Przyspieszenie 0-100 km/h (s) Średnie spalanie (l/100km) Cena na rynku wtórnym (zł)
520d 184 8,2 6,8 40 000 - 80 000
530d 258 6,1 7,5 60 000 - 100 000
528i 245 6,3 8,5 50 000 - 90 000
535i 306 5,7 9,5 70 000 - 120 000

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego BMW F10 2.0 d?

Historia serwisowa jest kluczowa przy zakupie BMW F10 2.0 d. Regularnie serwisowane egzemplarze mają mniejsze ryzyko poważnych awarii, szczególnie tych związanych z rozrządem.

Stan techniczny silnika wymaga szczególnej uwagi. Warto przeprowadzić diagnostykę komputerową i nasłuchiwać nietypowych dźwięków, które mogą świadczyć o zużyciu łańcucha rozrządu.

Układ napędowy, w tym skrzynia biegów i dyferencjały, powinien działać płynnie. Wszelkie szarpnięcia czy opóźnienia w reakcji mogą wskazywać na potencjalne problemy.

Elektronika i wyposażenie dodatkowe to kolejne obszary wymagające sprawdzenia. Należy upewnić się, że wszystkie systemy działają prawidłowo, a ewentualne naprawy nie będą kosztowne.

  • Dokładna weryfikacja historii serwisowej
  • Sprawdzenie stanu rozrządu i potencjalnych wycieków oleju
  • Diagnostyka komputerowa silnika i układów elektronicznych
  • Kontrola stanu zawieszenia i układu kierowniczego
  • Weryfikacja stanu nadwozia pod kątem korozji i napraw powypadkowych
  • Sprawdzenie działania wszystkich systemów komfortu i bezpieczeństwa
  • Test drogowy oceniający ogólne zachowanie pojazdu

Trwałość silnika 2.0 d w dłuższej perspektywie

BMW F10 silnik N47 opinie wskazują na potencjalne problemy z trwałością, szczególnie w kontekście rozrządu. Jednakże, przy odpowiedniej konserwacji i regularnych przeglądach, silnik ten może służyć przez wiele lat bez poważnych awarii.

Kluczowym elementem jest przestrzeganie zaleceń producenta dotyczących wymiany oleju i filtrów. Częsta wymiana oleju, nawet częściej niż zaleca producent, może znacząco przedłużyć żywotność silnika.

Warto zwrócić uwagę na styl jazdy, który ma duży wpływ na trwałość jednostki napędowej. Unikanie częstego jazdy na krótkich dystansach i regularne wyjazdy na dłuższe trasy pomagają w utrzymaniu dobrej kondycji silnika i układu oczyszczania spalin.

Potencjalne problemy z pompą wysokiego ciśnienia czy wtryskiwaczami mogą pojawić się po przebiegu 150-200 tys. km. Jednak wczesna diagnostyka i profilaktyczna wymiana tych elementów może zapobiec poważniejszym awariom.

Podsumowując, BMW F10 2.0 d 184 KM może być trwałym i niezawodnym samochodem, pod warunkiem regularnej i sumiennej obsługi serwisowej. Kluczowe jest również szybkie reagowanie na wszelkie niepokojące objawy i niezwłoczne usuwanie nawet drobnych usterek.

Czy warto kupić BMW F10 z silnikiem 2.0 d 184 KM?

BMW F10 2.0 d 184 KM to atrakcyjny wybór dla osób szukających luksusowego, przestronnego sedana z dobrymi osiągami i rozsądnym spalaniem. Komfort jazdy, prestiż marki i nowoczesne wyposażenie to główne atuty tego modelu, które przyciągają wielu kupujących na rynku wtórnym.

Jednak przed zakupem warto dokładnie przeanalizować potencjalne koszty eksploatacji. BMW F10 520d opinie wskazują na możliwe problemy z silnikiem N47, szczególnie w kwestii awaryjności rozrządu. Dlatego kluczowe jest znalezienie egzemplarza z udokumentowaną historią serwisową i w dobrym stanie technicznym.

Dla osób, które cenią sobie dynamiczną jazdę i są gotowe na nieco wyższe koszty utrzymania w zamian za luksus i prestiż, BMW F10 2.0 d może być świetnym wyborem. Niemniej jednak, potencjalni nabywcy powinni mieć świadomość, że w przypadku poważniejszej awarii, koszty naprawy mogą być znaczące.

Reasumując, zakup BMW F10 z silnikiem 2.0 d 184 KM może być dobrą decyzją dla świadomego kupującego, który doceni zalety tego modelu i jest przygotowany na ewentualne wyższe koszty eksploatacji. Kluczem do satysfakcji z posiadania tego auta jest staranny wybór egzemplarza i regularna, profesjonalna obsługa serwisowa.

BMW F10 2.0 d 184 KM: Luksus i ekonomia w jednym - czy warto zaryzykować?

BMW F10 520d to model, który łączy w sobie prestiż, komfort i ekonomię użytkowania. Oferuje dynamiczną jazdę, przestronne wnętrze i stosunkowo niskie zużycie paliwa, co czyni go atrakcyjnym wyborem na rynku wtórnym. Jednak potencjalni nabywcy powinni być świadomi zarówno zalet, jak i wad tego auta.

Kluczowym aspektem przy rozważaniu zakupu BMW F10 2.0 d 184 KM jest stan techniczny silnika N47. Problemy z rozrządem i inne potencjalne awarie mogą generować wysokie koszty napraw. Dlatego tak istotne jest znalezienie egzemplarza z udokumentowaną historią serwisową i przeprowadzenie dokładnej diagnostyki przed zakupem.

Ostatecznie, decyzja o zakupie powinna być podjęta po starannym rozważeniu własnych potrzeb, budżetu na eksploatację oraz gotowości do poniesienia ryzyka związanego z ewentualnymi naprawami. Dla osób ceniących komfort, prestiż i dynamiczną jazdę, które są przygotowane na nieco wyższe koszty utrzymania, BMW F10 520d może okazać się satysfakcjonującym wyborem.

5 Podobnych Artykułów:

  1. Długoterminowy transport ciężarówką: Tajniki przewozu przez 9 miesięcy
  2. Gdzie kupić alkomat: najlepsze miejsca i sklepy z alkomatami w kraju
  3. Big Block Silnik: Potęga i Moc w Amerykańskiej Motoryzacji
  4. Używane Audi Q7: Poznaj Zalety i Wady Luksusowego SUV-a
  5. Jakie są objawy uszkodzonego intercoolera? Diagnostyka, naprawa, przyczyny

Źródło:

[1]

https://www.wyborkierowcow.pl/uzywane-bmw-serii-5-f10-2010-2017-opinie-dane-techniczne-typowe-usterki/

[2]

https://motoryzacja.interia.pl/samochody-uzywane/news-uzywane-bmw-serii-5-f10-ktora-wersje-kupic-a-ktorych-unikac,nId,7036963

[3]

https://www.auto-swiat.pl/uzywane/co-warto-kupic/bmw-serii-5-f10-silniki-eksploatacja-awarie-ceny-uzywane-bmw-serii-5-f10/wn6rg5e

[4]

https://www.youtube.com/watch?v=MbAnLBDJtSs

[5]

https://www.autocentrum.pl/oceny/bmw/seria-5/f10-f11/limuzyna/silnik-diesla-520d-184km-2010-2014/

Zobacz więcej