BMW Seria 5 E60 520d to elegancki sedan klasy średniej, produkowany w latach 2003-2010. Model ten łączy w sobie stylowy design, komfort jazdy i dobre osiągi. Wyposażony w 2-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 163 KM, oferuje przyzwoite przyspieszenie i ekonomiczne spalanie. E60 520d cieszy się uznaniem za stabilność na drodze i wygodne wnętrze, choć niektórzy użytkownicy zgłaszają problemy z elektroniką.
Najważniejsze informacje:- Silnik 2.0 L diesel, 163 KM, 340 Nm momentu obrotowego
- Przyspieszenie 0-100 km/h w 8.6 s, prędkość maksymalna 223 km/h
- Średnie zużycie paliwa: 5.9 l/100 km
- Pojemny bagażnik: 520 litrów
- Komfortowe zawieszenie i wygodne fotele
- Potencjalne problemy z elektroniką
Charakterystyka BMW 5 E60 520d
BMW 5 E60 520d to elegancki sedan klasy średniej, łączący komfort z dynamiką jazdy. Produkowany w latach 2003-2010, model ten wyróżniał się nowoczesnym designem, zaawansowaną technologią oraz ekonomicznym silnikiem wysokoprężnym. BMW Seria 5 E60 szybko stała się synonimem luksusu i prestiżu na drogach.
- Charakterystyczny, kontrowersyjny design autorstwa Chrisa Bangle'a
- Zaawansowany system iDrive do obsługi funkcji pojazdu
- Ekonomiczny silnik diesel o wysokiej kulturze pracy
- Doskonałe właściwości jezdne dzięki napędowi na tylną oś
- Przestronne i komfortowe wnętrze premium
Specyfikacja techniczna silnika 520d
BMW E60 diesel w wersji 520d był wyposażony w 2-litrowy, czterocylindrowy silnik wysokoprężny. Jednostka ta oferowała doskonały balans między mocą a ekonomią, zapewniając satysfakcjonujące osiągi przy niskim zużyciu paliwa. Silnik współpracował z 6-biegową manualną skrzynią biegów, przekazującą moc na tylną oś.
Pojemność | 1995 cm³ |
Moc | 163 KM przy 4000 obr./min |
Moment obrotowy | 340 Nm przy 2000-2750 obr./min |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8.6 s |
Prędkość maksymalna | 223 km/h |
Osiągi i dynamika jazdy
BMW 520d oferowało imponujące osiągi jak na auto z silnikiem diesla. Przyspieszenie do 100 km/h w 8.6 sekundy zapewniało dynamiczną jazdę w mieście i na autostradzie.
Zawieszenie BMW E60 zostało precyzyjnie zestrojone, zapewniając doskonałą przyczepność i komfort jazdy. Auto świetnie trzymało się drogi, zachowując stabilność nawet przy wysokich prędkościach.
W porównaniu do konkurencji, BMW 5 E60 520d wyróżniało się lepszą dynamiką jazdy i bardziej sportowym charakterem. Jednocześnie oferowało niższe zużycie paliwa niż modele z większymi silnikami benzynowymi.
Czytaj więcej: Jakie jest spalanie Jeep Cherokee? Opinie i zużycie paliwa modelu Grand Cherokee
Wymiary i masa BMW E60 520d
BMW E60 imponowało swoimi gabarytami, oferując przestronne wnętrze i pojemny bagażnik. Duży rozstaw osi przekładał się na komfort pasażerów, szczególnie na tylnej kanapie. Mimo sporych rozmiarów, auto pozostawało zwinne i łatwe w manewrowaniu.
- Długość: 4841 mm
- Szerokość: 1846 mm
- Wysokość: 1468 mm
- Rozstaw osi: 2888 mm
- Masa własna: 1510 kg
- Masa całkowita: 2050 kg
- Pojemność bagażnika: 520 l
Zużycie paliwa i emisja CO2
BMW E60 2.0 diesel wyróżniał się ekonomicznym zużyciem paliwa. W cyklu mieszanym auto spalało około 5.9 l/100 km, co było bardzo dobrym wynikiem dla samochodu tej klasy. Niskie spalanie przekładało się na stosunkowo niewielką emisję CO2, spełniającą normę Euro 4.
Cykl miejski | około 8 l/100 km |
Cykl pozamiejski | około 4.7 l/100 km |
Cykl mieszany | około 5.9 l/100 km |
Emisja CO2 | 158 g/km |
Zalety BMW 5 E60 z silnikiem 520d
Komfort jazdy to jedna z największych zalet BMW 5 2003-2010. Doskonale wyciszona kabina i miękkie zawieszenie sprawiają, że nawet długie podróże są przyjemnością.
Ekonomia to kolejny atut BMW E60 diesel. Niskie zużycie paliwa w połączeniu z pojemnym bakiem pozwala na pokonywanie długich tras bez częstych postojów na tankowanie.
Prestiż marki BMW to wartość sama w sobie. BMW Seria 5 E60 nawet po latach wygląda elegancko i przyciąga spojrzenia na ulicy.
Niezawodność silnika 2.0 diesel to cecha doceniana przez użytkowników. Przy regularnych serwisach, jednostka ta może bezproblemowo pokonać setki tysięcy kilometrów.
Wady i typowe usterki
Elektronika to pięta achillesowa BMW E60. Często pojawiają się problemy z czujnikami, modułami sterującymi czy systemem iDrive.
Wysokie koszty napraw mogą być sporym obciążeniem dla portfela. Części zamienne do BMW 5 E60 520d bywają drogie, a naprawy skomplikowane.
Rdza potrafi atakować niektóre elementy karoserii, szczególnie progi i nadkola. Regularną kontrola i konserwacja są kluczowe dla zachowania dobrego stanu auta.
Porada: Przy zakupie używanego BMW E60 520d zwróć szczególną uwagę na stan elektroniki, historię serwisową oraz potencjalne ogniska korozji. Warto również sprawdzić, czy wszystkie aktualizacje oprogramowania zostały przeprowadzone.
Opinie użytkowników o BMW 5 E60 520d
BMW E60 opinie są generalnie pozytywne. Użytkownicy chwalą komfort jazdy, dynamikę oraz prestiż związany z marką. Jednocześnie pojawiają się głosy krytyki dotyczące kosztów utrzymania i awaryjności elektroniki.
Marek, właściciel BMW 520d od 5 lat: "To auto to prawdziwa przyjemność z jazdy. Komfort jest niesamowity, a spalanie naprawdę niskie jak na taką klasę. Nigdy mnie nie zawiodło na długich trasach."
Anna, użytkowniczka BMW Seria 5 E60: "Design tego auta jest ponadczasowy. Po 10 latach wciąż wygląda nowocześnie i przyciąga spojrzenia. Przestronne wnętrze to duży plus dla rodziny."
Piotr, były właściciel BMW E60: "Problemy z elektroniką potrafiły wyprowadzić z równowagi. Naprawy bywały kosztowne, a diagnostyka czasochłonna. To świetne auto, ale trzeba się liczyć z wyższymi kosztami utrzymania."
Pozycja BMW E60 520d na rynku wtórnym
BMW 5 E60 520d cieszy się niesłabnącą popularnością na rynku wtórnym. Połączenie prestiżu, komfortu i ekonomii sprawia, że wciąż znajduje wielu amatorów. Ceny używanych egzemplarzy są stosunkowo stabilne.
Za zadbane BMW E60 diesel z lat 2003-2010 trzeba zapłacić od 20 000 do 40 000 złotych. Cena zależy głównie od roku produkcji, przebiegu i stanu technicznego.
Przy zakupie warto zwrócić uwagę na historię serwisową i stan techniczny. Lepiej wybrać droższy, ale zadbany egzemplarz, niż kusić się na tańsze auto z niejasną przeszłością. Przed zakupem koniecznie należy przeprowadzić dokładny przegląd w specjalistycznym warsztacie.
Alternatywy dla BMW 5 E60 520d
Mercedes E-Klasa W211 oferuje podobny poziom luksusu i komfortu. Jest nieco mniej sportowy, ale za to bardziej niezawodny pod względem elektroniki.
Audi A6 C6 to kolejny konkurent z segmentu premium. Wyróżnia się doskonałą jakością wykonania i opcjonalnym napędem quattro, choć może być mniej dynamiczne.
Volvo S80 II generacji to bezpieczna i komfortowa alternatywa. Oferuje przestronne wnętrze i wysoką niezawodność, ale może brakować mu sportowego charakteru BMW 5 E60 520d.
BMW 5 E60 520d: Klasa, komfort i ekonomia w jednym
BMW 5 E60 520d to kwintesencja eleganckiego sedana klasy średniej, łączącego prestiż z praktycznością. Model ten, produkowany w latach 2003-2010, zdobył uznanie za swój charakterystyczny design, komfortowe wnętrze i ekonomiczny silnik diesla.
Choć BMW E60 oferuje imponujące osiągi i niskie zużycie paliwa, potencjalni nabywcy powinni być świadomi wyższych kosztów utrzymania i możliwych problemów z elektroniką. Mimo to, zadbane egzemplarze wciąż cieszą się dużym zainteresowaniem na rynku wtórnym, oferując luksusowe doświadczenie jazdy w rozsądnej cenie.
Decydując się na zakup BMW Seria 5 E60, warto dokładnie sprawdzić historię serwisową i stan techniczny pojazdu. Przy odpowiedniej opiece, ten model może służyć przez wiele lat, dostarczając satysfakcji z jazdy i przyciągając spojrzenia na drodze.