BMW serii 7 z 2012 roku to luksusowy samochód klasy wyższej produkowany przez niemiecką markę BMW. W tym roku dostępne były dwie generacje: F01/F02 (po liftingu) oraz G11/G12 (nowa generacja). Model F01/F02 oferował różne wersje nadwozia, w tym sedan 4-drzwiowy i wersję z przedłużonym rozstawem osi. Samochód wyróżniał się bogatym wyposażeniem standardowym, obejmującym m.in. skórzaną tapicerkę i zaawansowane systemy audio.
Najważniejsze informacje:
- Dostępne dwie generacje: F01/F02 (po liftingu) i G11/G12 (nowa)
- Wersje nadwozia: sedan 4-drzwiowy i z przedłużonym rozstawem osi
- Silniki benzynowe i wysokoprężne, w tym 6-cylindrowe i V8
- Bogate wyposażenie standardowe, m.in. skórzana tapicerka i klimatyzacja 4-strefowa
- Lifting w 2012 roku przyniósł nowe reflektory i atrakcyjniejszy wygląd przodu
BMW serii 7 z 2012 roku - przegląd modelu
BMW serii 7 z 2012 roku to flagowy model luksusowej limuzyny niemieckiego producenta. Auto łączy w sobie elegancję, najnowsze technologie i sportowego ducha marki BMW.
BMW seria 7 2012 oferowana była w dwóch wersjach nadwozia: standardowej (F01) oraz przedłużonej (F02). Wersja Long zapewniała jeszcze więcej miejsca dla pasażerów tylnej kanapy. Obie odmiany charakteryzowały się imponującą prezencją na drodze.
Wymiary | Wersja standardowa (F01) | Wersja przedłużona (F02) |
---|---|---|
Długość | 5072 mm | 5212 mm |
Szerokość | 1902 mm | 1902 mm |
Wysokość | 1479 mm | 1481 mm |
Rozstaw osi | 3070 mm | 3210 mm |
Lifting BMW serii 7 w 2012 roku - co się zmieniło?
Lifting BMW 7 2012 przyniósł szereg zmian wizualnych. Przód zyskał nowe reflektory ze zmodyfikowaną grafiką LED. Zmodernizowano także atrapę chłodnicy, która stała się bardziej wyrazista. Z tyłu pojawiły się nowe światła z paskiem LED łączącym obie lampy.
- Nowe reflektory LED
- Zmodyfikowana atrapa chłodnicy
- Przeprojektowane tylne lampy
- Nowe wzory felg aluminiowych
- Odświeżona paleta lakierów
Lifting sprawił, że BMW seria 7 2012 zyskała świeży, bardziej dynamiczny wygląd. Zmiany pozwoliły modelowi zachować konkurencyjność w segmencie luksusowych limuzyn.
Czytaj więcej: Jakie są wady Nissan Qashqai 1.6 dCi? Opinie i recenzje kierowców
Silniki dostępne w BMW serii 7 (2012)
Gama silnikowa BMW 7 2012 obejmowała jednostki benzynowe i wysokoprężne. Oferta zaczynała się od 6-cylindrowych silników, a kończyła na potężnym V12. Dla fanów diesli przygotowano ekonomiczne, a zarazem mocne jednostki.
Model | Silnik | Moc | 0-100 km/h |
---|---|---|---|
BMW 740i 2012 | 3.0L R6 | 320 KM | 5,7 s |
BMW 750i 2012 | 4.4L V8 | 450 KM | 4,8 s |
BMW 760i 2012 | 6.0L V12 | 544 KM | 4,6 s |
BMW 740d 2012 | 3.0L R6 Diesel | 313 KM | 5,5 s |
Najbardziej zrównoważoną jednostką wydaje się być BMW 740d 2012. Łączy ona wysoką moc z rozsądnym zużyciem paliwa, co jest istotne przy codziennej eksploatacji.
Luksusowe wyposażenie standardowe i opcjonalne
BMW F01 2012 oferowało bogaty pakiet wyposażenia już w standardzie. Skórzana tapicerka, elektrycznie regulowane fotele czy 4-strefowa klimatyzacja to tylko początek listy. System audio klasy premium oraz nawigacja satelitarna zapewniały rozrywkę na najwyższym poziomie.
- Pakiet M Sport z 20-calowymi felgami
- System Night Vision z funkcją rozpoznawania pieszych
- Aktywny tempomat z funkcją Stop & Go
- System audio Bang & Olufsen
- Tylne siedzenia z funkcją masażu
- Panoramiczny dach szklany
- System kamer 360 stopni
Warto rozważyć dokupienie pakietu M Sport oraz systemu Night Vision. Pierwsze opcja nada autu sportowy charakter, druga znacząco poprawi bezpieczeństwo jazdy nocą.
Systemy bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy
BMW seria 7 2012 wyposażona była w zaawansowane systemy bezpieczeństwa. Adaptacyjne reflektory LED, system ostrzegania przed kolizją czy asystent pasa ruchu to tylko niektóre z nich.
Szczególnie ciekawy jest system Night Vision. Wykorzystuje on kamerę termowizyjną do wykrywania pieszych i zwierząt w nocy. System wyświetla obraz na ekranie centralnym i ostrzega kierowcę przed potencjalnym niebezpieczeństwem. Aktywny tempomat z funkcją Stop & Go pozwala natomiast na komfortową jazdę w korkach, automatycznie dostosowując prędkość do pojazdu przed nami.
Komfort i luksus - co wyróżnia BMW serii 7?
Wnętrze BMW 7 2012 to kwintesencja luksusu. Wysokiej jakości skóry, drewno i aluminium tworzą wyjątkową atmosferę. Każdy detal jest dopracowany, a spasowanie elementów perfekcyjne.
Zawieszenie adaptacyjne zapewnia niezrównany komfort jazdy. Auto płynie po drodze, tłumiąc nierówności, jednocześnie zachowując stabilność w zakrętach. To prawdziwa magia inżynierii.
BMW seria 7 long 2012 oferuje imponującą przestrzeń dla pasażerów tylnej kanapy. To idealne auto dla osób ceniących bycie wożonym.
Innowacje technologiczne w BMW serii 7 (2012)
System iDrive 4. generacji z ekranem 10,25 cala pozwala na intuicyjne sterowanie funkcjami auta. Wyświetlacz Head-Up prezentuje najważniejsze informacje na przedniej szybie, zwiększając bezpieczeństwo jazdy. Adaptacyjne reflektory LED automatycznie dostosowują się do warunków na drodze, zapewniając optymalne oświetlenie.
Ocena ogólna BMW serii 7 z 2012 roku
BMW F01 2012 to synonim luksusu i nowoczesnych technologii. Auto zapewnia niezrównany komfort jazdy i prestiż. Bogata gama silnikowa pozwala na wybór jednostki idealnie dopasowanej do potrzeb.
Potencjalnymi wadami mogą być wysokie koszty eksploatacji oraz skomplikowana elektronika, która z wiekiem może sprawiać problemy.
Porada: Kupując używane BMW serii 7 2012, zwróć szczególną uwagę na historię serwisową. Regularnie serwisowane egzemplarze będą mniej awaryjne. Sprawdź też działanie wszystkich systemów elektronicznych - ich naprawa może być kosztowna.
Ceny używanych BMW serii 7 z 2012 roku
Ceny używanych BMW 7 2012 zaczynają się od około 70 000 zł za bazowe wersje z wysokim przebiegiem. Dobrze utrzymane egzemplarze z topowymi silnikami mogą kosztować nawet 150 000 zł.
Na cenę konkretnego egzemplarza wpływa przede wszystkim przebieg, historia serwisowa i stan techniczny. Wersja silnikowa oraz poziom wyposażenia również mają duże znaczenie.
W porównaniu do konkurencyjnych modeli, takich jak Mercedes klasy S czy Audi A8, BMW seria 7 2012 często wypada korzystniej cenowo przy podobnym stanie technicznym.
Koszty utrzymania BMW serii 7 (2012)
Podstawowe przeglądy BMW 7 2012 to wydatek rzędu 1500-2500 zł. Częstotliwość przeglądów zależy od intensywności eksploatacji, ale zwykle wykonuje się je co 15 000 - 30 000 km.
Do potencjalnie drogich napraw należy wymiana turbosprężarek (około 8000 zł za sztukę) czy naprawa zawieszenia pneumatycznego (nawet 15 000 zł). Elektronika również może generować wysokie koszty.
Aby zminimalizować koszty eksploatacji, warto regularnie serwisować auto i nie oszczędzać na częściach. Wybór niezależnego, ale specjalizującego się w BMW warsztatu może obniżyć koszty bez utraty jakości usług.
Typowe problemy BMW serii 7 z 2012 roku
- Awarie turbosprężarek w silnikach benzynowych
- Problemy z elektroniką (np. moduł pompy paliwa)
- Wycieki oleju z silnika
- Usterki zawieszenia pneumatycznego
- Awarie systemu Start/Stop
Aby zapobiec awariom, kluczowa jest regularna diagnostyka i serwisowanie. Wymiana oleju co 10 000 km (zamiast zalecanych 30 000 km) może znacząco przedłużyć żywotność silnika i turbosprężarek.
Czy warto kupić BMW serii 7 z 2012 roku?
BMW seria 7 2012 to luksusowa limuzyna oferująca najwyższy komfort, imponujące osiągi i prestiż. Auto naszpikowane jest nowoczesnymi technologiami i systemami bezpieczeństwa. Jednocześnie należy pamiętać o potencjalnie wysokich kosztach eksploatacji i ryzyku drogich napraw.
Jeśli szukasz luksusowego auta z drugiej ręki i stać cię na jego utrzymanie, BMW 7 2012 może być świetnym wyborem. To idealne auto dla osób ceniących komfort, technologię i sportowego ducha marki BMW. Jednak przed zakupem warto dokładnie sprawdzić wybrany egzemplarz i zarezerwować budżet na ewentualne naprawy.
BMW serii 7 z 2012 roku: Luksus, technologia i prestiż w jednym
BMW seria 7 2012 to flagowy model bawarskiego producenta, który łączy w sobie elegancję, zaawansowane technologie i sportowego ducha marki. Oferowany w wersjach standardowej (F01) i przedłużonej (F02), zapewnia imponującą prezencję na drodze oraz niezrównany komfort jazdy.
Lifting przeprowadzony w 2012 roku odświeżył wygląd auta, wprowadzając m.in. nowe reflektory LED i zmodyfikowaną atrapę chłodnicy. Bogata gama silnikowa, od ekonomicznych diesli po potężne jednostki V12, pozwala dopasować auto do indywidualnych preferencji. Wyposażenie standardowe i opcjonalne stoi na najwyższym poziomie, oferując takie udogodnienia jak system Night Vision czy aktywny tempomat z funkcją Stop & Go.
Mimo niewątpliwych zalet, potencjalni nabywcy powinni być świadomi wysokich kosztów eksploatacji oraz możliwych problemów z elektroniką w starszych egzemplarzach. Niemniej, dla osób ceniących luksus, nowoczesne technologie i prestiż, BMW serii 7 z 2012 roku może być znakomitym wyborem na rynku aut używanych.